Mötesplatsen för dig inom drift- och underhållsbranschen, feb, 20 2017
Senaste Nytt

Swecon uppgraderar sin e-handelsbutik

Publicerad av
Peter Höök - 21 jan 2016

Målsättningen är att Swecon ska ha en fullt fungerande responsiv lösning som innebär att order kan läggas direkt i en smartphone eller på en surfplatta. Det underlättar vid haverier eller liknande då det kanske krävs åtgärder direkt på plats och man snabbt behöver se om närmaste anläggning har en viss produkt i lager. Vid order i e-butiken kan kunden själv välja om leverans önskas direkt till en viss adress eller om man vill hämta sina reservdelar i närmsta butik eller på närmsta serviceställe.

– Vårt mål med e-butiken är att alla ska kunna handla på enklast möjliga sätt, säger Lars-Ove Andersson, e-handelsansvarig. Strukturen och navigationen är tydlig och dessutom gör sökfunktionen att det är enkelt att hitta rätt reservdel, säger Lars-Ove Andersson, e-handelsansvarigpå Swecon i ett pressmeddelande.

Idag finns 90 000 säljbara artiklar från Volvo i e-handelssortimentet och de blir hela tiden fler och fler. Även Agrols alla oljor finns att tillgå. Samtidigt kan kunden söka på cirka 260 000 artiklar för att se vilken reservdel som passar bäst. Hela reservdelskatalogen finns alltså tillgänglig online och är helt gratis.